sunnuntai 15. syyskuuta 2013

 
Ihana SYKSY!
Se kuuluu kyllä mun ehdottomiin lemppari vuoden aikoihin.
Se on jotenki niin uudistumisen aikaa.
Ja nyt varsinkin kun on päivisin niiiin ihanan lämmintä ja aurinkoista. Ja ne hämärtyvät illat...
Lyhtyjä olen ulkona jo ripustellut ja laitellut sinne tänne. Tosin osa on kyllä ollut paikoillaan ihan koko kesän. Ne vaan on niin mun juttuni. Osa kesä kukista on jo niin pois kuihtuneita, mutta osa on vielä niin kauniissa kukassa. JA osa on paljon kauniimpia nytten, mitä ne ei oo koko kesänä ollutkaan. On se ihmeellistä!!!
 
Pelarkuut on niin täydessä kukassa, toivottavasti ymmärrän tänä syksynä vaan viedä ne ajoissa sisälle ettei käy niin ku viime syksynä. Osa ehti paleltua ja yhden ainoastaan sain pelastettua.
Mutta sitä mä en ymmärrä että miten ne saa kukkinaan aikasemmin... Kun olen näitä talvettanu niin ne alkaa kukkimaan vasta joskus pitkälti elokuun puolella. Mitä mä teen väärin???
Voisiko joku neuvoa???
 
 
 
Mun elämäni eka salkoruusu..
Keväällä istutin kaksi tainta ja toinen vain jaksoi täyteen loistoon. En kyllä olisi uskonut että siitä tulisi näin upea ja iso.
 
 
 
 
Ainut mistä syksyssä en pidä on FLUNSSA...
Ja sehän nyt vierailee tietenkin.
Tässä ennemmin oli Paul flunssassa ja silmätulehduksessa.
Oliverilla nuha on ollut sellaista on / off meiningillä.
Ja nyt on sitten tää meidän ihana pikku pirpana nuhanenä.
Tosin en tiedä voiko sekin olla hampaista johtvaa. Kovasti se niitä leegoja on tekemässä. Kuola valuu ja kaikkea se yrittää suuhunsa laittaa mihinka vaan jotenkin tartuttua saa.
JA uni tuntuu onneksi maistuvan.
 
Ihanan aurinkosta sunnuntaita!
 
Petra

2 kommenttia:

  1. Otin keväällä pelakuuni aikaisin sisälle...talvehtivat kellarin ikkunalla, ja vaihdoin mullat ja kukkivat koko kesän aivan valtavasti. Vähän meinasin, että ensi keväänä en niin aikaisin sisälle ota, kun kauhea ruljanssi viedä niitä päiväksi ulos ja taas illalla sisälle, etteivät palellu...:)
    Juuri tänään toin ne taas sisälle, kun tuntuu, että syksy alkaa nyt tosiaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ok. Kiitos vinkistä =) Luulenpa että käyn myös nappaamassa ne nyt sisälle ettei käy vanhanaikaisesti!

      Poista